You are currently viewing PROGRAMUL REGIONAL SUD EST 2021-2027 Acțiunea 1.6 Stimularea activităților inovatoare și creșterea competitivității IMM-urilor

PROGRAMUL REGIONAL SUD EST 2021-2027 Acțiunea 1.6 Stimularea activităților inovatoare și creșterea competitivității IMM-urilor

Prioritatea 1 “O regiune competititivă prin inovare, digitalizare și întreprinderi dinamice”

Obiectiv Specific OS1.3. Intensificarea creșterii sustenabile și creșterea competitivității IMM-urilor și crearea de locuri de muncă în cadrul IMM-urilor, inclusiv prin investiții productive (FEDR)

Operațiunea A.1 Creșterea competitivității microîntreprinderilor

Perioada de depunere a proiectelor: 29.05.2024, ora 10.00 – 28.06.2024, ora 16.00

Apelul de proiecte este de tip competitiv, cu termen limită de depunere a cererilor de finanțare.

Locul de implementare: microîntreprinderile din cele 5 județe din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Vrancea, din mediu urban, cu sediul social sau punct de lucru înregistrat fiscal în mediul urban, cu excepția teritoriului acoperit de Instrumentul Teritorial Integrat Delta Dunării.

Solicitanți eligibili: societățile înregistrate în scop fiscal în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare sau societăți cooperative constituite în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, cu modificările și completările ulterioare, care se încadrează în categoria microîntreprinderilor sau asociațiile şi fundațiile, care funcţionează în baza Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații şi fundații, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, înregistrate în scop fiscal cel puțin la momentul primei plăți, dar nu mai târziu de ultima plată a ajutorului de minimis.

Valoarea finanțării nerambursabile:

Valoarea minimă nerambursabilă a unui proiect: 20.000 euro

Valoarea maximă nerambursabilă a unui proiect: 200.000 euro și reprezinta 90% din totalul cheltuielilor eligibile. Contribuția solicitantului la finanțarea investiției trebuie să fie de minimum 10% din valoarea eligibilă a investiției și trebuie asigurată din surse proprii, surse ce exclud ajutoare de stat sau ajutoare de minimis.

Se adresează microîntreprinderilor din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est, tipurile de acțiuni avute în vedere sunt următoarele:

  1. Construirea/modernizarea/ extinderea de infrastructuri, inclusiv asigurarea utilităților generale aferente, respectiv alimentare cu apă, canalizare, agent termic, energie electrică, PSI. Prin infrastructuri se înțelege imobil definit conform Legii nr. 7/1996 a cadastrului şi a publicității imobiliare, (republicată) cu modificările și completările ulterioare.
  2. Dotare cu active corporale, de exemplu: echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică, de natura mijloacelor fixe. Referitor la dotările pentru echipamentele specifice pentru persoanele cu dizabilități, solicitantul trebuie să prezinte o analiză/fundamentare cu privire la justificarea necesității achiziționării acestora. Această analiză trebuie să cuprindă și o modalitate de utilizare efectivă a acestor echipamente de către solicitant în cadrul activităților propuse prin proiect și se va monitoriza în perioada de implementare/sustenabilitate. În cazul în care nu se va considera justificată necesitatea, în procesul de evaluare se va solicita încadrarea în categoria cheltuielilor neeligibile și nu se va puncta la criteriul respectiv.
  3. Dotare cu instalații/echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie, precum și sisteme care utilizează surse regenerabile, alternative de energie, în cazul în care acestea sunt destinate strict utilizării pentru investiția finanțată, de ex: stații de încărcare, pompe de căldură, mini-eoliene, compresoare aer, panouri și/sau sisteme fotovoltaice, panouri solare, etc.
  4. Dotare cu active necorporale, exclusiv legate de funcționarea mijloacelor fixe care se achiziționează în vederea desfășurării activității finanțate: programe informatice, utilizarea IT și a proprietății intelectuale: brevete, licențe, mărci comerciale, inclusiv elemente care conduc la digitalizarea exclusive a activității legată de codul CAEN pentru care se solicită finanțare.
  5. Activități dedicate extinderii piețelor de vânzare, a gamei de produse și servicii oferite, precum și participarea la principalele canale și platforme de internaționalizare, inclusiv dezvoltarea de activități de marketing generate de codul CAEN finanțat, prin participarea solicitantului de finanțare, în calitate de expozant, la nivel național și/sau extern, în afara României, la târguri, expoziții.
  6. activități din domeniul economiei circulare; soluții pentru recuperarea și reutilizarea materiilor prime, materialelor și produselor prin reintroducerea în procesul principal de fabricație sau prin crearea de noi produse/servicii, pentru dezvoltarea de noi activități economice necesare integrării în lanțurile valorice.
  7. activități legate de utilizarea de:
  8. simbioză industrială;
  9. promovarea amprentei de mediu a produsului/organizarea studiilor privind amprenta de carbon;
  10. sprijinirea designului produsului pentru durabilitate, reparabilitate, reutilizare, upgradabilitate și reciclare.

Perioada de implementare a activităților proiectului, după semnarea contractului de finanțare în cadrul căreia pot fi efectuate cheltuielile eligibile este de maxim 36 luni pentru proiectele care includ lucrări și 24 luni pentru proiectele care includ doar dotări, fără a depăși data de 31 decembrie 2029.

Servicii oferite de către Origami Consulting Solutions SRL:

  • consultanță la elaborarea cererii de finanțare, a planului de afaceri și anexelor acestora;
  • consultanță în domeniul managementului proiectului;
  • consultanță la elaborarea, organizarea și derularea procedurilor de achiziții publice.